Δευτέρα, 9 Δεκεμβρίου 2013

ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΑΛΑ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ… ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΜΟΥ;;;

Ενώ το κύμα της επίθεσης είναι πιο δριμύ από ποτέ και η κυβέρνηση υπό τις επιταγές ΕΕ-ΔΝΤ προχωράει σε απολύσεις, πλειστηριασμούς, φοροληστεία, βία και καταστολή, ακολουθώντας την πολιτική εξαθλίωσης του λαού ή αλλιώς success story, χτυπώντας τόσο το δικαίωμα στην εργασία όσο και στην εκπαίδευση, ήρθε και η πτυχιακή εξεταστική… ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!
Με μια πρώτη ματιά, η τροπολογία που κατατέθηκε από το υπουργείο φαίνεται αρκετά ευνοϊκή. Εξεταστική σε όσα μαθήματα χρωστάνε όλοι οι φοιτητές, επί πτυχίω και μη, ανεξαρτήτως έτους σε κάθε σχολή και τμήμα. Η πτυχιακή εξεταστική καθιερώθηκε σαν κατάκτηση του φοιτητικού κινήματος και όχι σαν κάποιου είδους φιλευσπλαχνία από μεριάς συστήματος προς τους φοιτητές, για να τους βοηθήσει να πάρουν πτυχίο.
Οι φοιτητές μια προηγούμενη περίοδο πάλεψαν και πέτυχαν την ύπαρξη εμβόλιμων εξεταστικών (πτυχιακή εξεταστική) σε πολλές σχολές χρόνια τώρα, ώστε να δίνεται η δυνατότητα στους φοιτητές επί πτυχίω να εξεταστούν σε όσα μαθήματα χρωστούσαν (από οποιοδήποτε εξάμηνο και αν ήταν αυτά) και να διευκολύνουν το δρόμο τους προς το πτυχίο. Πέρσι, η κυβέρνηση μετά από το νόμο πλαίσιο και το σχέδιο «Αθηνά», ανακοίνωσε πως η προηγούμενη χρονιά θα ήταν και η τελευταία χρονιά εφαρμογής της πτυχιακής εξεταστικής εισάγοντας την σε όλα τα πανεπιστήμια.
Ωστόσο, η περσινή πτυχιακή εξεταστική- σε όσες σχολές δεν πραγματοποιούνταν ήδη- έγινε με ρυθμούς γαλέρας, με τους φοιτητές να καλούνται να δώσουν όλα τα μαθήματα που χρωστούσαν σε διάστημα 6-7 ημερών, στο οποίο διάστημα συμπεριλαμβάνονταν και Σαββατοκύριακα. Πιο συγκεκριμένα, οι εξετάσεις σε πολλές περιπτώσεις ξεκινούσαν από τις 8 το πρωί και κατέληγαν να τελειώνουν μετά τις 10 το βράδυ, αφού οι φοιτητές ήταν αναγκασμένοι να δίνουν εξετάσεις σε 4 με 5 μαθήματα την μέρα. Έτσι, οι φοιτητές, θύματα του εξαντλητικού αυτού προγράμματος κατέληγαν να βγαίνουν από το ένα αμφιθέατρο, μπαίνοντας στο άλλο χωρίς να προλαβαίνουν να πάρουν  ούτε ανάσα, ενώ παράλληλα σε ένα διπλανό αμφιθέατρο μπορεί να εξεταζόταν ένα μάθημα που να χρωστούσε κάποιος φοιτητής, με αποτέλεσμα να μηδενίζεται αυτόματα σε αυτό… Κι όλα αυτά, επαναλαμβάνονταν και τις 7 μέρες που διαρκούσε η πτυχιακή εξεταστική. Οι καθηγητές από τη μεριά τους, με εκδικητική διάθεση απέναντι σε ένα μέτρο που διαφωνούσαν , έφερναν τους φοιτητές αντιμέτωπους με θέματα που η πλειοψηφία αδυνατούσε να λύσει. Χωρίς βέβαια να αρκεστούν σε αυτό, δεν έλειψαν τα μαζικά κοψίματα, πετώντας έτσι τον κόπο χιλιάδων φοιτητών στα σκουπίδια.
Στο σήμερα… Η επίθεση στα πανεπιστήμια φέρνει τους φοιτητές αντιμέτωπους με την κατάργηση του δωρεάν πλέγματος σίτιση-στέγαση-συγγράμματα, με την ένταξη ορίων σπουδών(ν+2 το σημερινό καθεστώς), με διαγραφές και δίδακτρα να είναι προ των πυλών, μέτρα που εντείνουν τους ταξικούς φραγμούς, εμποδίζοντας τους φοιτητές να φτάσουν στην απόκτηση του πτυχίου. Κι όλα αυτά όταν η καθημερινότητα των φοιτητών περιγράφεται από την εντατικοποίηση-σχολειοποίση των σπουδών τους. Παράλληλα, κλεισίματα και συγχωνεύσεις σχολών αφήνουν μεγάλο κομμάτι της νεολαίας έξω από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ενώ ανεπηρέαστοι δεν μένουν ούτε οι εργαζόμενοι των πανεπιστημίων αφού οι πρώτες απολύσεις διοικητικών υπαλλήλων έχουν αρχίσει. Όλα στο όνομα πάντα του «εξορθολογισμού»  και της «εξυγίανσης» του χώρου της εκπαίδευσης. Και η επίθεση συνεχίζεται, αφού το υπουργείο, ενώ περνάει την πτυχιακή για όλους, την ίδια ώρα ετοιμάζει την κατάργησή της από όλα τα πανεπιστήμια, ακόμα και από σχολές όπου το φοιτητικό κίνημα είχε καταφέρει με αγώνες να την κερδίσει. Δεν θα μπορούσε να γίνει και αλλιώς, άλλωστε, αφού στο νόμο πλαίσιο αναφέρεται πως η πτυχιακή εξεταστική θα καταργηθεί, όπου και αν αυτή υπάρχει, ενώ και η ίδια η διάταξη του υπουργείου αναφέρει πως είναι… ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ! Και η ημερομηνία λήξης της; Το επόμενο κιόλας έτος!
Στην πραγματικότητα, το  μέτρο του υπουργείου έρχεται για να προωθήσει τις διαγραφές και τα όρια σπουδών. Προωθώντας την πτυχιακή εξεταστική, το υπουργείο θέλει να φορτώσει στις πλάτες των φοιτητών την όποια αποτυχία και βρίσκοντας πάτημα σε αυτή να αποκαλέσει ανίκανους και ανάξιους όσους δεν τα κατάφεραν ώστε να τους καταστήσει αποκλειστικά υπεύθυνους για τη… διαγραφή τους. Η πολιτική του υπουργείου που από τη μια «νοιάζεται» για τους επί πτυχίω φοιτητές, ενώ από την άλλη ετοιμάζει τα χαρτιά με τα ονόματα των πρώτων διαγραφών (οι οποίες ξεκινάνε από το Σεπτέμβρη  του 2014 βάσει του νόμου πλαίσιο), θυμίζει την λαϊκή ρήση: «Να σε κάψω Γιάννη, να σ’ αλείψω λάδι»! Βγαίνει λοιπόν το συμπέρασμα πως από τη μια έχουμε ένα νόμο πλαίσιο που έρχεται για να μείνει, ενώ από την άλλη έχουμε μια τροποποιημένη πτυχιακή εξεταστική που έρχεται για να φύγει… και μαζί της να πάρει και την πτυχιακή εξεταστική ως κατάκτηση του φοιτητικού κινήματος. Και η κατάργηση της πτυχιακής εξεταστικής σε συνδυασμό με τα στενά όρια σπουδών και – σε πολλές σχολές – τα περιοριστικά όρια δήλωσης μαθημάτων, εντείνουν τους ταξικούς φραγμούς, ενισχύοντας την προσπάθεια του συστήματος να δημιουργήσει το πανεπιστήμιο των λίγων και εκλεκτών, στο οποίο θα μπαίνουν λίγοι και… θα βγαίνουν λιγότεροι!
Συνάδελφοι, ένα πράγμα πρέπει να έχουμε ξεκάθαρο κι αυτό είναι το γεγονός ότι το σύστημα ποτέ δεν εντάσσει εθελοντικά μέσα στην εκπαίδευση του τέτοιες παραχωρήσεις, αναγκάζεται  να τις κάνει και πάντα αποτελούν γι’ αυτό «ξένο» σώμα απ’ το οποίο θα προσπαθήσει να αποδεσμευτεί όταν οι συνθήκες και οι συσχετισμοί του το επιτρέψουν. Και όταν γίνει αυτό, το σύστημα θα κοιτάξει να πάρει πίσω οποιαδήποτε δικαιώματα είχε καταφέρει το φοιτητικό κίνημα να κατακτήσει με τους αγώνες του, πράγμα που φαίνεται να καταφέρνει στην τρέχουσα χρονική περίοδο, όπου απέναντι του έχει ένα αποδυναμωμένο και αποδιοργανωμένο φοιτητικό κίνημα. Αυτούς τους αρνητικούς συσχετισμούς καλείται να ανατρέψει το φοιτητικό κίνημα, που είναι το μόνο εμπόδιο που μπορεί να συναντήσει η επίθεση που διεξάγεται στα πανεπιστήμια από ντόπιο και ξένο κεφάλαιο. Οι φοιτητές πρέπει να επιδιώξουν την καθιέρωση της πτυχιακής εξεταστικής ως κατάκτηση του φοιτητικού κινήματος, διεκδικώντας την πραγματοποίηση της σε ανθρώπινους ρυθμούς και ανεξάρτητα από προαπαιτούμενα ή λοιπές προϋποθέσεις. Αγώνας πρέπει να δοθεί για τη συνολικότερη υπεράσπιση των κεκτημένων δικαιωμάτων του φοιτητικού κινήματος κόντρα στους ταξικούς φραγμούς που επιβάλλει το σύστημα προκειμένου να δημιουργήσει το πανεπιστήμιο του μνημονίου!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου