Δευτέρα, 5 Νοεμβρίου 2012

Εκπαιδευτικά-συγχωνεύσεις-εξεταστικες:Ενημέρωση από τον τύπο


ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ

Δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούνται εξεταστικής περίοδοι , πέραν τον προβλεπόμενων στην παράγραφο 8 του άρθρου 33 του νόμου 4009/2011, ξεκαθάρισε στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση Βουλευτών.
Η παράγραφος 8 του άρθρου 33 του νόμου 4009/2011 προβλέπει: «Οι εξετάσεις διενεργούνται αποκλειστικά μετά το πέρας του χειμερινού και του εαρινού εξαμήνου για τα μαθήματα που διδάχθηκαν στα εξάμηνα αυτά, αντίστοιχα. Ο φοιτητής δικαιούται να εξεταστεί στα μαθήματα και των δύο εξαμήνων πριν την έναρξη του χειμερινού εξαμήνου».
Υπενθυμίζεται ότι κατ εξαίρεση για το περσινό ακαδημαϊκό έτος 2011-12επετράπη η διενέργεια εξεταστικής περιόδου για τους επί πτυχίω φοιτητές που είχαν ολοκληρώσει την εκπαιδευτική διαδικασία και δεν όφειλαν περισσότερα από τα πέντε μαθήματα, να συμμετέχουν σε εξετάσεις κατά τη διάρκεια του χειμερινού εξαμήνου στην περίπτωση που δεν ήταν δυνατό να λάβουν μέρος στην εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου , λόγω καταλήψεων.


ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ
Το «πράσινο φως» στην ΑΔΙΠ να ξεκινήσει το διάλογο για τις συγχωνεύσεις των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ έδωσε ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος και ήδη άρχισαν να στέλνονται οι σχετικές προσκλήσεις στους εμπλεκόμενους φορείς.
Τον ουσιαστικό διάλογο από την πλευρά του υπουργείου, θα τον κάνουν οι Επιτροπές της ΑΔΙΠ που συγκροτήθηκαν γι αυτό το λόγο.
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ανακοινωθούν και τα κριτήρια βάσει των οποίων θα γίνει ο εξορθολογισμός των ΑΕΙ
- Μέχρι το τέλος Νοεμβρίου εκτιμάται ότι ο διάλογος θα ολοκληρωθεί και η ΑΔΙΠ θα κάνει τις σχετικές προτάσεις προς την πολιτική ηγεσία.
-Πριν ή αμέσως μετά τα Χριστούγεννα θα επικυρωθούν οι τελικές αποφάσεις, έτσι ώστε οι μαθητές της Γ Λυκείου να συμπληρώσουν τα τμήματα που επιθυμούν να εισαχθούν με βάση το νέο «χάρτη» των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ
Ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος στην προ ημερών συνάντηση με τα προεδρεία των Πανεπιστημιακών και καθηγτών των ΤΕΙ είχε δηλώσει σχετικά πως «το υπουργείο θα προβεί σε κατάλληλες δράσεις, ώστε το θέμα να έλθει στο επίκεντρο των ενδιαφερομένων και θα προχωρήσει στην πρόσκληση έγκυρων ακαδημαϊκών από το διεθνή χώρο, οι οποίοι έχουν εμπλακεί με επιτυχία σε ανάλογα εγχειρήματα στις χώρες τους. Στόχος του Υπουργείου είναι η διαμόρφωση συγκεκριμένης πρότασης μέσα στο επόμενο τρίμηνο. Επίσης πρόσθεσε ότι σε πρώτη φάση θα ζητήσει από τις διοικήσεις των ΑΕΙ και μάλιστα σε αποκλειστική προθεσμία ενός μηνός, να κάνουν προτάσεις για το χωροταξικό των Ιδρυμάτων τους ή για συνεργασίες με άλλα Ιδρύματα».


6 ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Έξη μέτρα που στοχεύουν στην εξοικονόμηση πόρων περιλαμβάνει η εισηγητική έκθεση του υπουργείου Οικονομικών για το έτος 2013, που κατατέθηκε , προς ψήφιση, στη Βουλή. Ειδικότερα , προβλέπεται:
1. Οι συγχωνεύσεις τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ χωρίς μείωση του αριθμού των εισελθόντων φοιτητών.
2. Η περικοπή του κόστους των βιβλίων των μαθητών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς τα βιβλία θα χρεώνονται στους γονείς των μαθητών για το σχολικό έτος με υποχρέωση επιστροφής ή αλλιώς πληρωμής για όσα δεν επιστραφούν.

3. Η δομική αναθεώρηση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση με στόχο την περικοπή του μισθολογικού κόστους των αναπληρωτών καθηγητών με τη βέλτιστη αξιοποίηση των μόνιμων εκπαιδευτικών και την ορθολογικότερη κατανομή τους στις οργανικές θέσεις.
4. Ο εξορθολογισμός του μισθολογικού κόστους του μη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού της Ανώτατης Εκπαίδευσης από την μείωση του αριθμού των τμημάτων της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
5. Η μείωση της κρατικής επιχορήγησης στους κρατικούς και μη κρατικούς φορείς, όπως Ομοσπον-δίες, Αθλητικά Κέντρα, Θέατρα, Μουσεία, Φεστιβάλ, καθώς η δαπάνη μισθοδοσίας προσωπικού θα καλύπτεται από κρατική επιχορήγηση, ενώ οι μη λειτουργικές δαπάνες θα καλύπτονται από άλλες προσόδους των ίδιων των φορέων.
6. Οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση:
Οι πολιτικές και οι δράσεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητι-σμού αφορούν το σύνολο του εκπαιδευτικού συστήματος (και στις 3 βαθμίδες), αλλά και τους τομείς της Δια Βίου Μάθησης, της Έρευνας και Τεχνολογίας, του Πολιτισμού και του Αθλητισμού.
Οι πιστώσεις του προϋπολογισμού του Υπουργείου θα καλύψουν κυρίως δαπάνες για:
• τη μισθοδοσία εκπαιδευτικών και διοικητικών υπαλλήλων που στελεχώνουν τις σχολικές μονάδες, τα ΑΕΙ, τα ΤΕΙ και τις διοικητικές περιφερειακές υπηρεσίες εκπαίδευσης,
• τη συνέχιση του προγράμματος πρόσθετης διδακτικής στήριξης,
• την απρόσκοπτη λειτουργία των επιχορηγούμενων από το ΥΠΘΠΑ φορέων (νπδδ, νπιδ),
• την καταβολή των εισφορών σε διεθνείς οργανισμούς, κυρίως για την κάλυψη υποχρεώσεων της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας,
• τη στήριξη των ερευνητικών φορέων,
• την κάλυψη λειτουργίας των δημόσιων ΙΕΚ,
• την κάλυψη διαφοράς κομίστρου από την παροχή του δικαιώματος μειωμένης μετακίνησης φοιτη-τών ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, και
• την προμήθεια φοιτητικών συγγραμμάτων.
Επίσης, στους τομείς Πολιτισμού και Αθλητισμού, οι προβλεπόμενες πιστώσεις θα καλύψουν κυρίως δαπάνες:
• μισθοδοσίας προσωπικού και πρόσληψης εποχικού προσωπικού κυρίως για την ανάγκη φύλαξης μουσείων και αρχαιολογικών χώρων,
• συντήρησης, διαμόρφωσης και προστασίας των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων, με στόχο την προστασία και την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς,
• λειτουργικών αναγκών των αρχαιολογικών υπηρεσιών,



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου