Κυριακή, 17 Ιανουαρίου 2010

ΜΑΖΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ για την ΑΝΑΤΡΟΠΗ της εκπαιδευτικής αντιμεταρρύθμισης

10 χρόνια μετά την διακήρυξη της Μπολόνια και η προσπάθεια διαμόρφωσης μιας ολοένα και πιο ταξικής Τρίτης βαθμίδας συνεχίζεται. Η οικονομική κρίση και ο ολοένα αυξανόμενος ανταγωνισμός ΗΠΑ- ΕΕ παροξύνει τις τάσεις προχωρήματος της επίθεσης στην Τρίτη βαθμίδα. Άλλωστε το προχώρημα της επίθεσης και η εφαρμογή του ΄΄ πνεύματος της Μπολόνια ΄΄ είναι αυτό που απασχολεί την υπουργό και το πρυτανικό και καθηγητικό σώμα σε όλες τις τελευταίες τους συναντήσεις.

Προσπαθούνε επίμονα να ξεπεράσουν όλους τους σκοπέλους και να βρούνε μια συμβιβαστική φόρμουλα ώστε να προχωρήσει η κατηγοριοποίηση – αξιολόγηση των ιδρυμάτων, να παρακάμψουνε το άρθρο 16 και να επιτρέψουνε την παράλληλη λειτουργία μιας ιδιωτικής Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και πιέζουνε ώστε να εφαρμοστούν τα σημεία του νέου νόμου πλαισίου 3549/2007 που δεν έχουνε ακόμα εφαρμοστεί στο σύνολο των ιδρυμάτων.

Διαμαντοπούλου και πρυτάνεις συμφώνησαν στην τελευταία σύνοδο των πρυτάνεων να προχωρήσει το σπάσιμο των σπουδών σε 2 κύκλους, να εφαρμοστούν στο σύνολο των σχολών Εσωτερικοί Κανονισμοί Λειτουργίας, να δημιουργηθούν αλυσίδες μαθημάτων και προαπαιτούμενα μαθήματα και να εφαρμοστεί στην πράξη η διάταξη για τους αιώνιους φοιτητές, όπως καθορίζει ο νόμος 3549/2007.

Παράλληλα αναζητείται συμβιβαστική φόρμουλα ώστε να μπορέσουν να λειτουργήσουνε ιδιωτικά τριτοβάθμια ιδρύματα ώστε να υπάρχει αντιστοιχία με την Ευρωπαϊκή οδηγία 36/05. Το νέο προσχέδιο νόμου που ετοιμάζει το υπουργείο για την θέσπιση Εθνικού Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων (ΕΠΕΠ) αντίστοιχο του ευρωπαϊκού αντιστοιχεί την ελληνική εκπαίδευση με το ΄΄ευρωπαϊκό πνεύμα΄΄ (καταργούνται τα πτυχία και αντιστοιχούνται σε προσόντα επιπέδου από 1-8) και ΄΄δένει΄΄ όλους τους έως τώρα νόμους και ρυθμίσεις σε μια ενιαία αντίληψη και λογική για την Τρίτη Βαθμίδα.



Έχει γίνει πλέον σαφές πως το αντικείμενο των αλλαγών στην Τρίτη βαθμίδα είναι το χτύπημα του δικαιώματος του λαού και της νεολαίας στις σπουδές, στη δουλειά και στις ελευθερίες.



Το σπάσιμο σε κύκλους σπουδών, οι εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας, οι αλυσίδες και τα προαπαιτούμενα σε συνδυασμό με ήδη κατοχυρωμένες αντιλήψεις και πρακτικές του καθηγητικού σώματος (μαζικά κοψίματα, απουσιολόγιο, πολλαπλασιασμός εργαστηρίων και θεμάτων) διαμορφώνει ασφυκτικούς ρυθμούς σπουδών, όπου μόνο λίγοι μπορούν να αντεπεξέλθουν. Δεν είναι τυχαία η ραγδαία αύξηση της παραπαιδείας (φροντιστήρια, ιδιαίτερα μαθήματα) τα τελευταία χρόνια στην Τρίτη Βαθμίδα.

Η θέσπιση πιστωτικών μονάδων στο ΄΄πνεύμα της Μπολόνια΄΄, η κατάργηση του πτυχίου και η αντικατάστασή του με προσοντολόγιο χτυπούνε ευθέως το δικαίωμα του λαού και της νεολαίας στην μόνιμη και σταθερή δουλειά. Το κεφάλαιο προωθεί την απασχολησιμότητα - ανεργία- επανακατάρτιση ξανά ανεργία ή απασχολησιμότητα και προσπαθεί να αντιστοιχήσει την εκπαίδευση στην πολιτική της ανεργίας και της ημιαπασχόλησης. Θέλει να βάλει την ταφόπλακα στο δικαίωμα στη δουλειά και σε όλα τα άλλα δικαιώματα με τα οποία αυτό συνδέεται (ασφάλιση, σύνταξη, πρόνοια) και να μας γυρίσει σε εποχές ενός νέου εργασιακού μεσαίωνα.

Παράλληλα προχωρά με γοργούς ρυθμούς στην πλήρη κατεδάφιση των λαϊκών ελευθεριών. Επιχείρηση που περνά μέσα από την προσπάθεια κατάργησης- απονομιμοποίησης του ασύλου στην λαϊκή συνείδηση. Η καταπάτηση του τον Δεκέμβρη από τις δυνάμεις των ΜΑΤ (στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων με αφορμή τον 1 χρόνο από την δολοφονία Γρηγορόπουλου) ανέδειξε με πολύ σαφή τρόπο τις προθέσεις του συστήματος και της κυβέρνησης του. Η συζήτηση που έχει ανοίξει για την αλλαγή των καταστατικών των συλλόγων και που υποστηρίζεται από τις κυρίαρχες παρατάξεις ΔΑΠ και ΠΑΣΠ στα πανεπιστήμια θέλει να βάλει ταφόπλακα στο φοιτητικό και σπουδαστικό κίνημα όπως μέχρι τώρα το ξέραμε.

Οι Αγωνιστικές Κινήσεις έχουνε καθαρό πως αυτή η επίθεση δεν έχει τελειωμό. Τρώγοντας άλλωστε ανοίγει και η όρεξη. Η εισαγωγή ΔΙΔΑΚΤΡΩΝ στα πανεπιστήμια, όπως φυσικά σε όλα τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά ιδρύματα και η λειτουργία της Τρίτης βαθμίδας με πλήρη ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια είναι στους όχι πολύ μακρινούς στόχους του υπουργείου. Έτσι ελπίζει να διαμορφώσει ένα πλήρες ταξικό πανεπιστήμιο, για λίγους και εκλεκτούς, πλήρως στοιχισμένο στις νέες ανάγκες του κεφαλαίου στην παραγωγή, όπως τις καθορίζει η ανατροπή του ταξικού – πολιτικού συσχετισμού σε βάρος της εργατικής τάξης και των λαών.

Οι Αγωνιστικές Κινήσεις έχουνε καθαρό πως αυτή η πολιτική δεν μπορεί να ορθολογικοποιηθεί με προτάσεις στα όργανα συνδιοίκησης και στους θεσμούς που ο ρόλος τους είναι να εφαρμόσουνε αυτήν την πολιτική. Ακόμα παραπέρα, έχουνε καθαρό πως η υπεράσπιση π.χ. του ασύλου δεν είναι υπόθεση των πρυτάνεων (άλλωστε σύσσωμοι συμφώνησαν στην κατάργησή του), αλλά των ίδιων των φοιτητικών και σπουδαστικών μαζών.

Οι Αγωνιστικές Κινήσεις έχουνε καθαρό πως αυτή η πολιτική δεν θα φρενάρει και δεν θα ανατραπεί εάν δεν την φρενάρουν και δεν την ανατρέψουν με τους αγώνες τους, αυτοί τους οποίους θίγει, ο ίδιος ο λαός και η νεολαία. Η νεολαία και ο λαός απέδειξε όλα τα τελευταία χρόνια με τα ξεσπάσματα του πως θέλει και μπορεί να φρενάρει και να ανατρέψει πλευρές της αντιλαϊκής πολιτικής.

Αποδείχτηκε επίσης πως χρειάζεται πιο αποφασιστική οργάνωση της πάλης, πιο ουσιαστική αποσαφήνιση των μετώπων πάλης της νεολαίας. Η συμβολή όλων των αγωνιστών που κατανοούνε αυτήν την αναγκαιότητα στην διαμόρφωση του ΜΕΤΩΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ του λαού και της νεολαίας είναι απαραίτητη μέσα στους χώρους της εκπαίδευσης.

Οι Αγωνιστικές Κινήσεις καλούν κάθε νεολαίο να συμμετέχει στις μαζικές διαδικασίες του συλλόγου του, στις Γενικές συνελεύσεις και να συνδιαμορφώσει μαζί με όλους τους φοιτητές προτάσεις αντίστασης και αγώνα απέναντι σε αυτήν την πολιτική.

  • ΝΑ ΜΗΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ
  • ΕΝΙΑΙΟ ΠΤΥΧΙΟ ΩΣ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ
  • ΚΑΤΩ Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟ 3549/2007
  • ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΣ- ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΟΔΗΓΙΑ 36/05
  • ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΣΥΛΟ- ΤΟ ΑΣΥΛΟ ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΛΑΟ

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ – ΑΝΤΙΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ – ΑΝΤΙΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΟ

ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΟΥ ΛΑΟΥ

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΕ ΑΕΙ- ΤΕΙ

18-01-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου