Σάββατο 15 Ιουνίου 2013

ΑΣΟΕΕ: ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΑΝΑΡΜΟΣΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ Ή ΠΩΣ ΝΑ ΣΚΥΨΕΙΣ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ


Μετά τις πτυχιακές εξεταστικές express της 1 εβδομάδας, τα μαζικά κοψίματα στην προηγούμενη εξεταστική και τα εβδομαδιαία τεστάκια και προόδους που ήδη έχουν γίνει καθεστώς σε κάποια τμήματα της ΑΣΟΕΕ (π.χ. ΔΕΤ), ήρθε και ο κανονισμός διεξαγωγής εξετάσεων από την πρυτανεία. Με βάση τη χρονική στιγμή που κατατέθηκε, ο κανονισμός φαίνεται αρχικά να άφορα μονό την εξεταστική περίοδο. Ωστόσο ο κανονισμός αυτός έρχεται για να μείνει καθώς αναφέρεται σε “πάντως τύπου γραπτά και εργασίες που αξιολογούνται οι φοιτητές, είτε λαμβάνουν βαθμολογία είτε όχι”, όπως διαβάζουμε στο κείμενο της συγκλήτου. Βασικό στοιχείο του κανονισμού είναι η αντιμετώπιση της “ακαδημαϊκά ανάρμοστης και παραβατικής συμπεριφοράς” με πειθαρχικές κυρώσεις. Ο όρος από μόνος του μπερδεύει. Εκ πρώτης όψεως φαίνεται να στοχεύει τις αντιγραφές και τα “σκονάκια”. Ωστόσο η πραγματικότητα διαφέρει. Με αυτό τον τρόπο δίνεται η διακριτική ευχέρεια στο σύστημα να διαμορφώσει με ακόμα καλυτέρους όρους πειθήνιους φοιτητές που δεν θα διαφωνούν, δε θα αντιπαρατίθενται και δεν θα λοξοδρομούν από την γνώση και το μέλλον που μας πλασάρει αυτό, αλλά θα σκύβουν το κεφάλι στην καθηγητική αυθεντία. Στο πανεπιστήμιο του μνημονίου τέτοια πράγματα δεν είναι ανεκτά και θα υφίστανται πειθαρχικές κυρώσεις. Και εξηγούμαστε:
Πανεπιστήμιο = σχολείο...
Η εντατικοποίηση στην εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται πιο σκληρή αφού οι φοιτητές καλούνται καθ΄ όλη τη χρονιά να ανταπεξέλθουν σε όλο και περισσότερες παντός είδους εργασίες, προόδους και τεστάκια, ώστε να “αξιολογηθούν” ως επαρκώς διαβασμένοι για να περάσουν το μάθημα. Σε κάποια από τα τμήματα της ΑΣΟΕΕ αυτό είναι ήδη γεγονός με διάθεση να επεκταθεί και στα υπόλοιπα. Έτσι, όχι μόνο ανοίγει ο δρόμος για μια περαιτέρω σχολειοποίηση αλλά αναγκάζονται οι φοιτητές να υποταχθούν ακόμη περισσότερο σε αυτή την πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα που τους λέει ότι για τα επόμενα χρονιά πρέπει να είναι μονίμως προσηλωμένοι πάνω από ένα βιβλίο (το οποίο δεν θα είναι και δωρεάν) μπας και κερδίσουν μια θέση στον ήλιο... Κι αν κάποιος αντιμιλήσει...;;

Δεν θες τεστάκι;;...ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ!
Αυτό που κάνει ξεκάθαρο σε όλους τους τόνους ο κανονισμός είναι πως όποιος αντισταθεί, αντιμιλήσει ή διαμαρτυρηθεί θα έχει να κάνει με πειθαρχικές κυρώσεις. Συγκεκριμένα όποιος επιδείξει “ανάρμοστη, προσβλητική ή επιθετική συμπεριφορά” σε επιτηρητές/επόπτες/εξεταστές θα υποπίπτει σε “ακαδημαϊκά ανάρμοστη” συμπεριφορά και θα διώκεται. Επιπλέον, τις ίδιες κυρώσεις θα αντιμετωπίζει και όποιος στηρίξει ή με οποιονδήποτε τρόπο υποβοηθήσει τέτοιες συμπεριφορές. Για να καταλαβαινόμαστε, αν ένας φοιτητής διαμαρτυρηθεί ή αντιμιλήσει στον καθηγητή για μια πρόοδο, για ένα θέμα στις εξετάσεις ή για τις υποχρεωτικές παρουσίες (βλέπε παρακάτω) τότε διαπράττει ...το αδίκημα της “ανάρμοστης” συμπεριφοράς και όποιος συμφοιτητής του τον υποστηρίξει, θεωρείται...συνεργός του!!Δηλαδή όποιος αντιστέκεται και σηκώνει κεφάλι θα έχει να κάνει με πειθαρχικά!

Άργησες;;...ΑΠΟΥΣΙΑ!...και ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ!
Έκτος των άλλων η “ανάρμοστη” συμπεριφορά στοιχειοθετείται και στην περίπτωση που ο φοιτητής δώσει ψεύτικο όνομα ή αρνηθεί να δώσει όνομα σε...παρουσιολόγια. Μα αφού οι διαλέξεις είναι προαιρετικές τότε γιατί παίρνονται παρουσίες...;; Ειδικά τα τελευταία χρονιά σε μια σειρά από σχολές-και στη δική μας-κάποιοι καθηγητές αποφάσισαν να βάλουν παρουσίες για να ελέγχουν την παρακολούθηση του μαθήματος τους και να μπορούν να “αξιολογούν” καλυτέρα τους φοιτητές. Κι αν δουλεύεις και δεν μπορείς να παρακολουθήσεις; Αν τις ίδιες ώρες έχεις άλλο μάθημα; …Τι είπαμε; Αντιμίλησες;; ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ! Και απουσία..

Όσον αφορά τις αντιγραφές και τα “σκονάκια” ίσως χρειάζεται μια απαραίτητη διευκρίνηση. Από τη μια ο καθηγητής έχει τη διακριτική ευχέρεια να διαμορφώσει ποικιλοτρόπως το ποσοστό επιτυχόντων. Κατά δεύτερον καλλιεργείται ταυτόχρονα μια αυταπάτη ότι αυτός που αντιγράφει, πλήττει το πτυχίο μου (αναφέρεται και στην εισαγωγή του κανονισμού). Ποιο πτυχίο συνάδελφε; Αυτό που το σύστημα μάς το έκανε κουρελόχαρτο δίνοντας μας πολλές πιστωτικές μονάδες και κανένα κατοχυρωμένο επαγγελματικό δικαίωμα;;; Σε ποια πραγματικότητα; Αυτή που μας τάζει 60% ανεργία, ανύπαρκτες συλλογικές συμβάσεις, μισθούς πείνας, ανασφάλιστη απασχόληση, επιστρατεύσεις αν απεργήσουμε και μετανάστευση στην καλύτερη;
Στην ουσία των πραγμάτων τώρα, με τέτοιους κανονισμούς το σύστημα θέλει να εδραιώσει την κυριαρχία του στο πανεπιστήμιο. Ξέρει ότι η νεολαία είναι από τα πιο ζωντανά και δυναμικά κομμάτια του λαϊκού κινήματος και αυτή την περίοδο ασφυκτιά, γιατί το μέλλον που της ετοιμάζουν ντόπιοι και ξένοι “σωτήρες” είναι μαύρο. Προετοιμάζεται, θωρακίζεται ώστε η επίθεση στην εκπαίδευση να ολοκληρωθεί με όσο το δυνατό λιγότερα “παρατράγουδα”. Και για αυτό θέλει από τη μια να περάσει δια πυρός και σιδήρου στους φοιτητές τη νοοτροπία του σημερινού υπάκουου φοιτητή-μελλοντικού πειθήνιου εργαζόμενου, από την άλλη να ξανά εκθειάσει τη στραπατσαρισμένη πλέον λύση του ατομικού δρόμου και τον ανταγωνισμό μεταξύ των φοιτητών και πάντα εις βάρος τους. Αφενός να φοβίσει τη νεολαία με πειθαρχικά, αστυνομοκρατία και εντατικοποίηση, αφετέρου να σπείρει αυταπάτες στους φοιτητές για το πως θα “προκόψουν” αυτοί πάνω από τους άλλους.
Για μας, συνάδελφοι, μόνη λύση για τις ανάγκες και το μέλλον μας είναι ο συλλογικός αγώνας. Μέσα από τα συλλογικά μας όργανα να δυναμώσουμε την φωνή μας απέναντι σε αυτούς που μας υπόσχονται ένα καταδικασμένο μέλλον. Για να διεκδικήσουμε το δικαίωμα μας σε σπουδές, δουλειά, ελευθερίες! Το δικαίωμα μας στη ΖΩΗ!

Υ.Γ.: Μήπως και αυτή η ανακοίνωση υποδηλώνει “ακαδημαϊκά ανάρμοστη συμπεριφορα”...;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου