Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2009

για την αλλαγή προγράμματος σπουδών στο Φυσικό ΑΠΘ




ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ...


Τη Δευτέρα 23/2/2009 στην Α31 παρουσιάστηκε σε καθηγητές και ελάχιστα παρευρισκόμενους φοιτητές ένα προσχέδιο του νέου Προγράμματος Σπουδών (ΠΣ), η τελική πρόταση του οποίου θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Γενική Συνέλευση του Τμήματος (καθηγητών-φοιτητών) στα τέλη Μαρτίου.Η παρουσίαση έγινε από την επιτροπή Αναμόρφωσης Προγράμματος Σπουδών, η οποία ασχολείται με αυτό το θέμα αρκετούς μήνες τώρα και το προσχέδιο αυτό αποτελεί απόρροια των αντιλήψεων που έχουν οι καθηγητές για το προς ποια κατεύθυνση πρέπει να γίνουν οι αλλαγές. Πιο συγκεκριμένα, προϋποθέτει το «συμμάζεμα» των μαθημάτων ώστε να γίνουν 40 (+ την πτυχιακή εργασία), αλλά υπό την εξής έννοια: ορισμένα μαθήματα ενδέχεται να «συγχωνευθούν» χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι επί της ουσίας θα ελαττωθεί η διδακτέα ύλη (!) (για παράδειγμα μια πρόταση ήταν να διδάσκεται –άρα και εξετάζεται- η Γενική Φυσική κατά «ενιαίο τρόπο»). Φανταστείτε δηλαδή, να έχουμε «40 μόνο μαθήματα» όπου ΓΦ Ι και ΓΦ ΙΙ θα πηγαίνουν πακέτο, ή το ίδιο να γίνεται και με την Ανάλυση Ι, ΙΙ, ΙΙΙ και δε συμμαζεύεται... Πόσο μας διευκολύνει κάτι τέτοιο άραγε; Παράλληλα, η αναμόρφωση στο Π.Σ. σκοπεύει να αγγίξει και τα εργαστήρια: στόχος είναι κάθε εργαστήριο να προσφέρει 10 αυτοτελείς και ανεξάρτητες (σε περιεχόμενο) μεταξύ τους ασκήσεις. Όπως ξέρουμε κάποια εργαστήρια (βλ. ατομικής μοριακής, πυρηνικής κ.α.) απαιτούν πολύ λιγότερες ασκήσεις. Μας φορτώνουν δηλαδή με επιπλέον δουλειά, καθώς λένε ότι θέλουν να συγχωνεύσουν κάποια εργαστήρια μεταξύ τους, άρα να υποθέσουμε ότι τα δύο προαναφερθέντα εργαστήρια θα γίνουν ένα (!) μπας και συμπληρώσουν μαζί 10 ασκήσεις;;; Να θυμίσουμε κιόλας την ιδέα για νέο εργαστήριο Φυσικής Στερεάς Κατάστασης (μη μείνει κάνα εξάμηνο κενό και παραπονεμένο...). Βέβαια στις 10 ασκήσεις (=10 βδομάδες) προσθέστε 3 βδομάδες ακόμα για το εισαγωγικό μάθημα, την «επανάληψη» (τι να πρωτοεπαναλάβεις...), και την τελική εξέταση. Όποιος ξέρει αριθμητική δημοτικού, βγάζει άθροισμα 13 βδομάδες πλήρους παρακολούθησης εργαστηρίων. Όχι, αυτό δεν είναι μια κακεντρεχής εικασία, είναι η πραγματικότητα εκ στόματος του επικεφαλής της παρουσίασης που τόνισε περιχαρής ότι το νέο ΠΣ θα «ταιριάζει» έτσι με τις επιταγές του νέου νόμου πλαίσιο!
Παίρνοντας υπόψιν όλα τα παραπάνω, αλλά και σε συνδυασμό με την πρόταση σε παλιότερη συνεδρίαση της Γενικής Συνέλευσης Τμήματος για σπάσιμο των προπτυχιακών σπουδών σε 3 κύκλους με εισαγωγή πλαφόν 80% επιτυχή εξέταση μαθημάτων για να πας απ΄τον ένα κύκλο στον επόμενο (προαπαιτούμενα-αλυσίδες μαθημάτων), βλέπουμε προς ποια κατεύθυνση θέλουν να αλλάξουν το ΠΣ. Εντατικοποίηση, ακόμα μεγαλύτερη χρονική καθυστέρηση στο δρόμο για την αποφοίτηση, ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο στην ολοκλήρωση του κάθε εξαμήνου (13 βδομάδες). Όπως λένε θέλουν να «εκσυγχρονίσουν» το ΠΣ και να γίνουμε και μεις επιτέλους Ευρωπαίοι...Να περιμένουμε δηλαδή στην τελική τους πρόταση και την αντικατάσταση του ενιαίου μέχρι τώρα πτυχίου από πιστωτικές μονάδες(credits); Τη διάσπαση σε bachelor και master; Σαν να μας θυμίζουν κάτι όλα αυτά. Τι άλλο από τις συνθήκες της Μπολόνια και της Πράγας, των συνόδων δηλαδή των Υπ. Παιδείας της ΕΕ, στις οποίες τα πανεπιστήμια της χώρας μας πρέπει να ευθυγραμμιστούν μέχρι το 2010. Γι’ αυτό άλλωστε και η επιθυμία τους το νέο ΠΣ να ισχύσει για τα επόμενα 10 χρόνια τουλάχιστον.
Όλοι αυτοί οι διακαείς πόθοι για «αλλαγή και εκσυγχρονισμό», απλά στρώνουν ακόμα περισσότερο το χαλί για το προχώρημα της εκπαιδευτικής αντιμεταρρύθμισης. Τόσα χρόνια με την ψήφιση και εφαρμογή διάφορων νόμων και διαταγμάτων (Αξιολόγηση, ΙΔΒΕ, Νόμος Πλαίσιο, Νόμος για τα ΚΕΣ, βάση του 10), ενισχύονται οι ταξικοί και κάθε άλλου είδους φραγμοί στο σύνολο των βαθμίδων της εκπαίδευσης, με σκοπό τη δημιουργία ενός πανεπιστημίου των λίγων και εκλεκτών, όπου θα μπαίνουν λίγοι, θα αποφοιτούν ακόμα λιγότεροι με ακόμα λιγότερα δικαιώματα. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η αλλαγή στο ΠΣ που προωθούν δε θα μας φέρει παραπάνω «γνώση» αλλά παραπάνω «απόγνωση»...Δε θα μας δώσει «πνευματικά εφόδια» που θα μας βοηθήσουν να βγούμε στην αγορά εργασίας και να δουλέψουμε με αξιοπρέπεια, αφού το εργασιακό μας μέλλον βρίθει από αβεβαιότητα και ανασφάλεια. Οι περισσότεροι απόφοιτοι της σχολής μας και όχι μόνο, είναι ήδη στην περιπλάνηση και στη χαμηλόμισθη-ανασφάλιστη απασχόληση σε ιδιαίτερα μαθήματα ή φροντιστήρια. Και όλοι τους φυσικά αναμένουν τον ερχομό των εξετάσεων του ΑΣΕΠ, από τον οποίο οι διορισμοί στο δημόσιο γίνονται με αναλογία 1 προς την ηλικία της γιαγιάς μου που λένε...
Βρισκόμαστε σε μια χρονική περίοδο μετά το τέλος της εξεταστικής όπου οι περισσότεροι φοιτητές προσήλθαν σ’αυτήν χωρίς όλα τα απαραίτητα βιβλία, ή καταφέρνοντας να τα παραλάβουν την τελευταία στιγμή. Σε μια εξεταστική η οποία συμπιέστηκε χρονικά σε 3μιση βδομάδες, αλλά και με πολλές αυθαιρεσίες από μεριάς καθηγητών όσον αφορά τη διάρκεια εξέτασης του κάθε μαθήματος, ανάλογα με το τι γνώμη είχε δηλαδή ο κάθε καθηγητής για τη δυσκολία των θεμάτων, καταργώντας το καθιερωμένο 3ωρο (έστω 2,5ωρο). Ταυτόχρονα σε 2 ΑΕΙ και 3 ΤΕΙ της χώρας, το Υπ. Παιδείας έφερε επιτροπή αξιολόγησης που υπάγεται στην ΑΔΙΠ (Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας), η οποία αποφάνθηκε ότι είναι απαράδεκτο να παρακωλύεται η εκπαιδευτική διαδικασία από φοιτητές, στοχοποιώντας έτσι τις συνελεύσεις και τις καταλήψεις, λέγοντας χοντρικά πως αυτές είναι κινήσεις που «κακοποιούν» το Άσυλο (και όχι τον Άσυλο κ. Σπηλιωτόπουλε). Η κυβέρνηση, το ΠΑΣΟΚ αλλά και κάθε λογής στήριγμα και δεκανίκι της αστικής τάξης, χρυσοπληρωμένοι κονδυλοφόροι και «διανοούμενοι», επιχειρούν να επιβάλλουν την τάξη και την ασφάλεια στα πανεπιστήμια, βάζοντας το Άσυλο ξανά στο τραπέζι του διαλόγου ακόμα πιο επιτακτικά. Δίνεται γραμμή προς όλους τους πρόθυμους αποδέκτες-φορείς της προπαγάνδας του συστήματος, να κρατήσουν «υπεύθυνη» στάση(βλ. δηλώσεις Πρύτανη ΑΠΘ), κάνοντας ότι περνάει από το χέρι τους ώστε να στριμώξουν το φοιτητικό κίνημα, τοποθετώντας το στο εδώλιο του κατηγορουμένου.
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΩΝ ΛΙΓΩΝ ΚΑΙ ΕΚΛΕΚΤΩΝ,
ΚΙΝΗΜΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΩΝ!
Το πρόσφατο κοινωνικό ξέσπασμα του Δεκέμβρη έδειξε πως υπάρχει διάχυτη οργή και αγανάκτηση, ειδικά στους κόλπους της νεολαίας, απέναντι σε ένα σύστημα το οποίο χρόνια τώρα χτυπά δικαιώματα και κατακτήσεις σε σπουδές-δουλειά-ελευθερίες. Πιστεύουμε πως η νεολαία,παρά τα σκαμπανεβάσματα που παρουσιάζει το κίνημά της, πρέπει αλλά κυρίως μπορεί να ξαναβρεί δρόμους για την έκφραση της αγωνιστικής της διάθεσης. Η κάθε πολιτική δύναμη που αναφέρεται στο μαχόμενο φοιτητικό κίνημα οφείλει να συμβάλλει σε αυτήν προσπάθεια συγκρότησης-πολιτικοποίησης της νεολαίας. Να ξαναεμπιστευθούν όλοι οι συνάδελφοι τις Γενικές Συνελεύσεις, να τις μαζικοποιήσουν το επόμενο διάστημα και να συζητήσουμε το πως θα οργανώσουμε τον αγώνα μας απέναντι σε όλα αυτά που μας ετοιμάζουν. Να μη πατήσουμε στη μπανανόφλουδα του στημένου τους «Διαλόγου για την Παιδεία», αλλά να κινητοποιηθούμε μέσα από τους Συλλόγους μας για την ανατροπή της εκπαιδευτικής αντιμεταρρύθμισης. Εκεί ακριβώς βρίσκεται και η μόνη διέξοδος για τη νεολαία, στη συλλογική δράση! Ώστε οι φωνές μας να ενωθούν, να ακουστούν δυνατότερα στους δρόμους και να στείλουν μήνυμα προς όλους όσους μας θέλουν στο περιθώριο, κομπάρσο της ίδιας μας της ζωής:
Η ΝΕΟΛΑΙΑ ΔΕ ΓΥΡΙΖΕΙ ΠΙΣΩ!
ΤΟΛΜΑΜΕ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ,ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΝΑ ΝΙΚΑΜΕ!



ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ Φυσικού ΑΠΘ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου